La campanya #404HomelessNotFound rep el premi del Consell Municipal de Benestar Social als Mitjans de Comunicació, en la categoria d'internet

Barcelona, 1 de març de 2017. La campanya #404HomelessNotFound, d´ASSÍS Centre d´Acollida va rebre ahir, 28 de febrer, el premi del Consell Municipal de Benestar Social (CMBS) als Mitjans de Comunicació, en la categoria d'internet. 

L'acció de sensibilització d´ASSÍS que, segons paraules del seu director, Jesús Ruíz, “es va llançar amb el propòsit de canviar la mirada que la ciutadania té sobre les persones sense llar” ha estat triada com el millor treball entre els 16 que s'han presentat en la categoria d'internet, la més concorreguda en aquesta 24 edició dels premis. El jurat ha destacat “la innovació d'aquesta campanya, la seva potència, la participació i implicació de persones de la societat en general i el mitjà pel qual s'ha difós”.

La cerimònia de lliurament d'aquests guardons, que es va celebrar ahir, dimarts, 28 de febrer, a les 19.00h, al saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona, va ser presidida per Laia Ortíz, presidenta del Consell Municipal de Benestar Social (CMBS) i, al seu torn, tinenta d'alcaldia de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona. El premi d´ASSÍS el va recollir una àmplia representació de les persones que van participar en la campanya, entre elles estaven els seus protagonistes: la Mila, l´Antonio, la Pili, l´ Antoni i el Jordi.

L'11 de novembre de 2015, ASSÍS Centre d´Acollida va llançar la campanya #404HomelessNotFound, que va comptar amb la participació de més de 80 voluntaris, que durant 40 hores i 4 minuts van cedir l'estat dels seus perfils de facebook i twitter per donar veu a les persones sense llar. El periodista Manel Lucas, la religiosa benedictina Teresa Forcadas i el filòsof Francesc Torralba van recolzar aquesta innovadora iniciativa de sensibilització, formant part d'aquest grup de voluntaris 2.0. 

El Consell Municipal de Benestar Social (CMBS), en sessió plenària de l'1 de juliol de 1992, va aprovar la creació del Premi Consell Municipal de Benestar Social als Mitjans de Comunicació, amb l'objectiu d'estimular, promoure i incentivar una millor informació i un millor tractament dels temes socials en els mitjans de comunicació. El guardó reconeix i promociona aquesta labor amb una dotació econòmica en quatre modalitats: premsa, ràdio, televisió i Internet. El jurat del premi està format per entitats participants en el CMBS i per professionals de la comunicació i el treball social.

Recorda la campanya en  www.404homelessnotfound.org i segueix somiant amb un món on no hi hagi cap persona sense llar.